Pirelli, Michelin, Hankook,
gumik,BBS alufelni,felni webáruház

Jótanácsok

 


Fékezési adatok záporesőben 


Az első próbamérés során a vízmélység 1,5 milliméteres és a látótávolság 60-125 méter

   
 
 
Az eredmények magukért beszélnek. A profilmélység csökkenésével a fékút drasztikusan megnő.  

Fékezési adatok felhoszakadásban 

Ezalkalommal a szimulált vízmélység 3,5 milliméteres és a látótávolság szinte nulla
   
 
 
A merési adatok itt is ugrásszerűen romolnak az 1,6mm-es profilmélység esetében.  

Aquaplaning kísérlet

Ezzel a kísérletünkel azt vizsgáltuk menet közben milyen sebességnél alakul ki az un. aquqplaning jelenség amikoris járművük irányíthatatlanná válva már csak úszik a víz tetején. Mivel az abroncsok mintázatának mélysége nagyon nagy szerepet játszik a víz elvezetésében a 8mm-es profilmélységel rendelkező jármű csaknem dupla akkora sebesség után válik irányíthatatlanná mint az 1,6mm-es.

 
   
 

Profilkopás 3-ról 1,6 milliméterre:
Az abroncs élettartamának vége felé 34 méterrel meghosszabbodó fékút mutatja, mennyire fontos idejében cserélni.

Profilkopás 8-ról 3 milliméterre: 
66 méterrel hosszabb fékút. 3-ról 1,6 milliméterre Csaknem 50 méterrel tovább nyúlik a fékút.
Ötmilliméteres profilmélységtől érezhető a különbség az új gumihoz képest. Három milliméternél jelentosen csökken a felúszási sebesség. 1,6 milliméter esetén alig lehet úton tartani az autót.

JAVASLAT

Ha biztonságról van szó, a bizalomnál jobb az ellenőrzés! A gumiabroncsra vetett pillantás nem kerül semmibe, de életet menthet. Tesztjeink megmutatták, hogy a kopott gumi nem tréfadolog. Minden milliméternyi profilmélység számít, döntő métereket jelent a fékút végén. Ezért azt javasoljuk, hogy már három milliméteres profilmélységnél cseréljék le a gumiabroncsokat. A szabályban előírt 1,6 milliméter egyszeruen nem elegendő.

WIll Hill BookiesW.BetRoll here...
Online bookmaker the UK http://whbonus.webs.com/ William Hill